Drastična poskupljenja poljoprivrednih proizvoda u Hrvatskoj

Prosečne proizvođačke cene poljoprivrednih proizvoda u trećem tromesečju ove godine u Hrvatskoj su porasle za čak 27,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS).
Cene biljnih proizvoda porasle su za 29,4%, a stoke, peradi i stočnih proizvoda 23%.
U poređenju sa istim razdobljem prethodne godine, cene su porasle u svim najvažnijim grupama biljnih proizvoda, navode statističari.

Objavljena rang lista za IPARD konkurs za ruralni turizam

Uprava za agrarna plaćanja objavila je bodovnu listu podnosilaca zahteva za odobrenje IPARD projekata u ruralnom turizmu.
Reč je o javnom pozivu iz Mere 7 IPARD II programa,koji je bio otvoren do 30. oktobra ove godine. Na listi koja nije konačna nalazi se 309 kandidata za IPARD podsticaje, od kojih je 277 ostvarilo bodove. U okviru ovog poziva obezbeđen je fond od 2,3 milijarde dinara.

Za razvoj inovativnih preduzeća do 300.000 evra po projektu

Fond za inovacionu delatnost objavio je programe kroz koje dodeljuje bespovratno do 80.000 evra, odnosno do 300.000 evra, u cilju podsticanja razvoja i stvaranja inovativnih preduzeća, to jest osnivanja ”start-up“ ili ”spin-off“ kompanija u privatnom sektoru. Reč je o Programu ranog razvoja i Programu sufinansiranja investicija. Program ranog razvoja namenjen je mladim preduzećima koja razvijaju tehnološku inovaciju za kojom postoji potreba na tržištu.

Završena berba kukuruza

U Srbiji je završena berba kukuruza na svih 950 hiljada hektara, koliko je ovoga proleća zasejano. Prosečan prinos se kretao oko 4,5 tone po hektaru, što će podmiriti domaće potrebe, a za izvoz će ostati milion tona. Mnogi se žale da su nepovoljne vremenske prilike tokom vegetacije znatno smanjile prinose. Svetislav Seležan, poljoprivrednik iz Zrenjanina, kukuruz je ovoga proleća zasejao na 40 hektara, sa prinosom je zadovoljan, ali sa cenom od 14 din/kg nije.

Lidl: Među 1.500 proizvoda 350 domaćih

Lidl će sutra ujutru otvoriti vrata prvih 16 prodavnica u 12 gradova Srbije. Posle nekoliko godina pripreme najpoznatiji nemački lanac maloprodaje u Srbiji će za sada uposliti više od 1.500 ljudi, a na policama će kupcima ponuditi isto toliko proizvoda. – Od 1.500 različitih proizvoda biće 350 domaćih, a možemo da se pohvalimo da smo uspostavili saradnju sa 50 domaćih proizvođača i 25 dobavljača u sektoru svežeg voća i povrća – rekla je juče novinarima direktorka korporativnih komunikacija u Lidlu Martina Petrović.

Toplički šljivici puni roda

 

U Topličkom kraju šljiva je ove godine odlično rodila, a uoči početka berbe, voćari strahuju hoće li  biti otkupljivača i po kojoj ceni će je prodati. Iako su poslednjih godina značajno povećani smeštajni i preradni kapaciteti, stručnjaci upozoravaju da oni još uvek nisu dovoljni za prihvat roda sa više hiljada hektara pod ovim voćem, naročito u rodnim godinama.