Proizvođači iz Srbije po drugi put na sajmu hrane u Moskvi
Tema
Na Sajmu u hrane u Moskvi “Vorld fud Moscov 2007” predstavlja se 12 srpskih prehrambenih kompanija.
U okviru nacionalnih štandova, kompanije predstavljaju svoje proizvode od voća i povrća kao i alkoholne i bezalkoholne napitke. Učešće domaćih kompanija organizovala je Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA) uz finansijsku podršku Ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva.
Na svetskom sajmu hrane u Moskvi, koji se održava od 18. do 21. septembra, predstavlja se 12 prehrambenih kompanija iz Srbije. Svoje proizvode od voća i povrća predstavljaju kompanije Frutlend, Slovan-progres, ITN, Jugprom, Medoprodukt i PIK Južni Banat, dok alkoholne i bezalkoholne napitke predstavljaju firme Nektar, Navip, Rubin, Vinarija Čoka, Vujić Valjevo i Vulf Inter-Eksport.
Domaće kompanije izlažu na dva nacionalna štanda, koja su podeljena po oblastima – voće i povrće i alkoholna i bezalkoholna pića. Predstavljeni su proizvodi kao što su jabuke, smrznuto voće, džemovi, ajvari, ali i vina, rakije, sokovi i voda. Na oko 25.000 kvadratnih metara sajamskog prostora ukupno izlaže 1.273 učesnika iz 54 zemlje sveta, a pored Srbije sa nacionalnima štandovima predstavljaju se još 20 zemalja, kao što su SAD, Velika Britanija, Holandija, Grčka, Italija, Argentina i Kina. Sajam hrane u Moskvi predstavlja jedan od najprestižnijih sajmova te vrste u svetu i godišnje ga poseti oko 60.000 posetilaca.
Prošle godine SIEPA je takođe organizovala učešće domaćih kompanija na Sajmu hrane u Moskvi (Vorld Fud 2006), na kome je, kao rezultat nastupa, ostvaren izvoz od preko pet miliona evra. Najbolje rezultate ostvarile su kompanije iz sektora voća i povrća, a posebno interesovanje ruski privrednici su pokazali za jabuke iz Srbije. Pored jabuka, domaći džemovi i maline su, takođe, izazvali veliko interesovanje ruskih distributera i uvoznika.
- 910 čitanja