Pijaca objavljuje ”rat” supermarketima

Tema

Da li će pijaca opstati, može li se tu unaprediti prodaja i kako, hoće li pijaca na kojoj dominira tradicionalan način trgovine – ”tras roba, tras pare” – uspeti da se izbori sa konkurencijom koja se ogleda u pojavi sve većeg broja megamarketa, samo su neka od pitanja koja je sebi postavio novi menadžment kragujevačkog javnog komunalnog preduzeća ”Gradske tržnice”.

Novoimenovani direktor ”Gradskih tržnica” Nebojša Vidović smatra da jednu od najvećih pretnji pijacama predstavljaju supermarketi u kojima se roba kupuje plastičnim novcem – bankarskim karticama i čekovima. Vidović objašnjava kako ”Gradske tržnice” misle da se suprotstave ovoj ”pošasti”, koja, između ostalog, dovodi i do ”otuđenja čoveka”. Iz sociološkog ugla, pijace su nezamenljiv oblik susretanja i komunikacije ljudi, naročito u urbanim sredinama u kojima su, sa rastom broja stanovnika, sve prisutnije negativne društvene pojave kao što su izolovanost i otuđenje ljudi – kaže naš sagovornik. ”U odnosu na druge oblike trgovine, pijace pružaju najveće mogućnosti za međusobnu socijalizaciju učesnika u trgovini, budući da su dostupne svim socijalnim i obrazovnim grupama stanovnika”, navodi se u elaboratu „Gradskih tržnica”. ”Devedesetih godina prošlog veka, u okolnostima inflacije, sankcija i ekspanzije sivog tržišta, pojava koje su se negativno odrazile na poslovanje mnogih velikih trgovinskih kuća, pijaca je pokazala izuzetnu vitalnost, prilagođavajući se svim društveno-političkim i ekonomskim promenama. Ipak, pijačna delatnost mora stalno da se unapređuje, a prednost, u odnosu na konkurenciju, vidim u dobrim lokacijama, raznovrsnosti ponude, navici naših ljudi, u direktnom kontaktu između prodavaca i kupaca”, kaže Vidović. Tokom poslednjih pet godina na pijacama konstantno raste promet robe, navedeno je u elaboratu kragujevačkih „Tržnica”.Oko 80 odsto anketiranih Kragujevčana ima pozitivan stav o kupovini na pijacama, a 66 odstostanovnika ovog grada nije promenilo navike i podjednako često odlazi na pijacu kao i ranije. ”Ovi pokazatelji nas stimulišu da modernizujemo i naša prodajna mesta i marketinški pristup poslu”, objašnjava direktor „Gradskih tržnica”, napominjući da će renovirani i novi objekti pospešiti trgovinu koja, kako kaže, sve više treba da se zasniva na ponudi zdrave organske hrane i originalnih proizvoda sa oznakom geografskog porekla. (Politika)